International Marketing

Vorlesung

International Marketing (IM)

Lecturer:
  • Prof. Dr. Silvia Zaharia
Term:
Summer Semester 2012
Time:
12.5., 9.6., 23.6., 7.7., jeweils um 10:00 Uhr (s.t.)
Room:
S05 R03 H20
Language:
English
Evaluation Results:
SS12-International_Marketing__WiWiS12_24_.pdf

Learning Targets:

This course will guide you through the process of understanding, designing and evaluating marketing strategies to optimize the market performance on a global basis.

The course challenges you to think critically about global competition. Specifically, the course is designed to provide you with familiarity with the problems and perspectives of marketing across national boundaries and with those within foreign countries.

Methods of Assessment:

Anwesenheit; Hausarbeit und Präsentation

Formalities:

Die Veranstaltung International Marketing ist ein Modul des Wahlpflichtbereichs BWL für die Bachelor-Studiengänge. Studierende aus den Diplomstudiengängen können keine Leistungspunkte erwerben. Studierende aus den Masterstudiengängen können ebenfalls keine Leistungspunkte erwerben.

Die Veranstaltung ist auf 20 Teilnehmer begrenzt.

Die Anmeldung für Studierende der Bachelor-Studiengänge im Fachbereich WiWi ist hier möglich.

Material:

Login via Shibboleth

  • The course material is only available to a restricted user group. You are either not logged in or not in the usergroup.